Advertentie
Advertentie

Gemiddelde winst bij reklamebureaus is uiterst gering'

(tijd) - De reklamegroep Track/PI mag zich dit jaar verheugen in een omzetgroei van rond de 10 procent, aldus direkteur Freddy Denijs. Vorig jaar behaalde Track-PI een omzet van 375 miljoen frank. Voor dit jaar waren de verwachtingen dat men zou afsluiten met een omzet van 450 miljoen frank. Dat zal door diverse ontwikkelingen (onder andere een klant die meer zelf gaat doen) lager liggen, maar toch wijst Denijs erop dat de groei van zijn bedrijf boven het marktgemiddelde ligt. "We zijn iets speciaals geworden in de reklamewereld', durft Freddy Denijs te stellen. "We gaan een duidelijke winst maken. Er zijn maar weinig bureaus die dat zullen doen in België. We maken een goed jaar door. Waarom? We hebben vorig jaar gezocht naar specializatie en zijn daarin redelijk goed geslaagd. We hebben Mama's Pride (sales promotion en events), Mediapool (een interne mediacentrale) en Public Image (human resources). We kunnen onze klanten zo goed bedienen en stellen ze voor om voor diverse zaken binnen de groep te blijven. Er moet toch koördinatie zijn.'