GIB Group lanceert nieuwe hypermarktformule

BRUSSEL (tijd) - GIB Group opent in oktober zijn eerste echte hypermarkt in de gebouwen van de Sarma Star te Waterloo. Het gaat om een hypermarkt naar Frans model, een formule die GIB tot nu toe zelf niet uitbaatte. Als de formule aanslaat, wil GIB verschillende van dergelijke reuzeverkooppunten openen. De nieuwe keten krijgt de naam 'Piggs' mee.Gedelegeerd bestuurder Diego du Monceau maakte gisteren op de aandeelhoudersvergadering de geboorte van de nieuwe formule bekend. De beslissing met hypermarkten naar Franse stijl te beginnen, doet in de sektor nochtans wenkbrauwen fronsen. Hoewel het GIB van de tandem Maurice Cauwe - Jacques Dopchie destijds als eerste een hypermarkt opende, heeft GIB nooit bewezen dat hypermarkten naar Franse stijl (reuze verkoopoppervlakten) tot zijn kompetentie behoorde. In België bleek enkel Cora van de groep Louis Delhaize de techniek van reuze-verkoopoppervlaktes te beheersen.