Groei radioreklame bezorgt VAR 110% hogere nettowinst

(tijd) - De Vlaamse Audiovisuele Regie (VAR), die reklame en sponsoringsmogelijkheden op BRTN verkoopt, heeft vorig jaar meer dan goed geboerd. In 1993 steeg de nettowinst met 110 procent tot 80 miljoen frank. Ook de netto-omzet verhoogde met 30 procent tot 1,43 miljard frank. Wat verwacht de VAR voor het lopende jaar? 'We plakken er liever geen cijfer op', zeggen direkteur Marc Appel en financieel direkteur Wim Frison, 'zo blijft het leuk'.In 1991 boekte de VAR, een samenwerkingsverband tussen de BRTN en de VUM (de uitgever van de kranten van de Standaard-groep), een netto-omzet van 720 miljoen; in 1992 klom die op tot 1,1 miljard frank en dit jaar werd dus bijna de kaap van 1,5 miljard gehaald. De cash flow steeg spectaculair, namelijk met 98 procent tot 85 miljoen frank. Nog betere cijfers waren er voor het bedrijfsresultaat, dat klom met 107 procent naar 117,7 miljoen frank.