Advertentie
Advertentie

Groeiende interesse voor aidsbenefiet

(tijd) - In Nederland lijkt de schroom van het bedrijfsleven voor aidssponsoring verder af te nemen, meldt Het Financieele Dagblad. De krant baseert zich daarbij op de grote belangstelling voor de derde uitgave van het zogenaamde AmsterDAMdiner, dat op zondag 19 juni plaatsvindt. Het diner is een benefietevenement dat 18 vijfsterrenhotels organizeren ten bate van het Nederlandse Aids Fonds. De opbrengst van het diner gaat deze keer naar het projekt 'aids en werk', dat de bewustwording rond aids en HIV bij bedrijven in de hand moet werken. Het projekt streeft ernaar om seropositieven en aidspatiënten zo lang mogelijk aan de slag te houden. Een degelijke opvang en begeleiding in het bedrijf, met medewerking van de bedrijfsarts en de personeelsdirekteur, staat daarbij centraal. De organizatoren van het derde AmsterDAMdiner hopen alles inclusief 250.000 gulden (4,6 miljoen frank) te kunnen overmaken aan het Aids Fonds. Bedrijven die bijdragen tot het sukses van het benefietdiner zijn bijvoorbeeld VSB Fonds, De Boer Tenten en KLM en zijn partner Northwest Airlines. Sinds het najaar van 1993 heeft het Aids Fonds overigens een eerste officiële sponsor, de auto-invoerder Citroën Nederland. Deze maand sluit het fonds een tweede sponsoringkontrakt met London Rubber Company (LRC), de fabrikant van het condoommerk Durex.