Advertentie
Advertentie

H&M wil krantenlezers verleiden

(tijd) - De kledingketen H&M pakt vandaag uit met een opmerkelijke krantencampagne. Het bedrijf stelt zijn nieuwe lingeriecollectie in alle dagbladen van het land voor. Het gaat om advertenties op posterformaat, die vier volledig pagina's van de krant in beslag nemen. Uniek is vooral het feit dat H&M met drie verschillende advertenties werkt. Niet elke krant krijgt dus hetzelfde materiaal. Met de campagne wil de Zweedse kledingverkoper inspelen op de verzameldrift. De H&M-campagnes sloegen de voorbije jaren zo sterk aan, dat fans zelfs bushokjes openbraken om de foto's van de schaars geklede topmodellen te bemachtigen. Door de advertenties nu in verschillende kranten te plaatsen, hoopt H&M nu op een nieuwe hype. De modellen van dienst Naomi Campbell, Daniela Pestova en Angie Everhart prijken daarvoor op een betere papiersoort dan het normale krantenpapier. In de advertenties staat telkens vermeld in welke kranten de andere posters te vinden zijn. Om te vermijden dat krantenlezers op die manier overlopen naar de concurrentie, kregen kranten als De Tijd en De Standaard, of Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad dezelfde advertentie. Het initiatief is goed nieuws voor de dagbladpers, omdat dergelijke modieuze campagnes vaak bij tijdschriften belanden, die met beter papier kunnen uitpakken. De advertenties zijn goed voor een budget van 400.000 euro.