Advertentie
Advertentie

Hard Rock Cafe-logo geniet een wereldwijde reputatie

(tijd) - Het Hard Rock Cafe kan als dé voorloper van de huidige generatie thema-cafés worden gezien. Al staat restauratie in Amerikaanse ketens als het Hard Rock Cafe centraal, toch serveert men er ook enkel een drankje. Populair is Hard Rock Cafe alleszins geworden. Op de terrassen in elke binnenstad kan men niet meer naast de T-shirts met het overbekende logo kijken. De echte verzamelaar etaleert 33 T-shirts uit 16 landen.Twee Amerikanen openden twintig jaar geleden het eerste Hard Rock Cafe in Londen. Zij gooiden restauratie, Rock'n Roll en sociaal engagement op een hoopje en vonden meteen gelijkgestemden over de hele wereld. 'Love all, serve all,' luidt de filosofie achter het concept. Met dat concept trok de in Orlando gevestigde onderneming Hard Rock Cafe International de wereld rond. In eigen beheer en vooral onder franchising worden intussen 33 gelijknamige restaurants uitgebaat in 16 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Duitsland, Japan, Mexico, Singapore, Spanje, en IJsland. In de VS is Hard Rock Cafe uiteraard het best vertegenwoordigd en zijn er vestigingen in New York, Dallas, Boston, Atlanta, Orlando, Washington DC, Miami, Nashville en San Antonio.