Helft tewerkstelling RMT in gevaar

(tijd) - De sector van de veerdiensten tussen Groot-Brittannië en het continent is in volle beweging. P&0 stelt een fusie met Stena voor, Nedlloyd overweegt het afstoten van zijn 50 procent-belang in North Sea Ferries en in eigen land zou het reddingsplan voor de RMT bijna rond zijn. Van de huidige Regie zal slechts een skelet overblijven en de tewerkstelling wordt gehalveerd.De opdracht van Ivo Radelet, de crisismanager van de Regie voor Maritiem Transport, liep op 30 april af, maar werd verlengd tot het dossier is afgerond. Volgens een bericht in de krant 'De Morgen' zou dat volgende week al kunnen gebeuren. Het scenario dat nu voorligt, bevat de verkoop van de volledige RMT-vloot, misschien met uitzondering van de Prins Filip. Maar precies de prins Filip is nog het enige waardevol actief van de RMT, buiten de haveninstallaties. De Prins Filip staat voor vier miljard geboekt. De vijf andere schepen zijn grotendeels afgeschreven.