Advertentie
Advertentie

Het 'hardere' broertje van VTM en BRTN

NOSSEGEM (tijd) - De kogel is door de kerk: de SBS-zender VT4 gaat op 1 februari van start met een programmatie die als jong en spraakmakend wordt omschreven. Het station richt zich tot de Nederlandstaligen in Europa in de leeftijdskategorie van 15 tot 44 jaar, en wil komplementair zijn aan het bestaande aanbod van VTM en BRTN. 'Wij zoeken een beetje harder te zijn, controversiëler ook', licht algemeen direkteur Carlo Gepts toe in een gesprek met de redaktie. VT4 heeft zijn reklametarieven gebaseerd op een bereik van 3,5 procent en een verwacht marktaandeel van 10 procent. De dagen van de waarheid zijn aangebroken voor VT4, het Nederlandstalig TV-station dat de Anglo-Skandinavische mediagroep SBS via de satelliet gaat verdelen over heel Europa. Op 1 februari starten de uitzendingen en zullen de Vlaamse kabelmaatschappijen het signaal oppikken en verdelen onder hun abonnees. Tenminste als de Vlaamse minister van kultuur Weckx hen niet dwarsboomt en tegen dan zijn mening over VT4 herziet.