'Investeren in uitgekiende beursstrategie brengt dubbel en dik op'

'Een jaar- of vakbeurs heeft een unieke receptuur. Er is geen medium dat zo direct van mens tot mens communiceert. Wie aan een beurs deelneemt, weet dat hij oog in oog met de doelgroep komt te staan, en dat creëert kansen maar ook risico's. je krijgt immers maar één keer de kans om een goede eerste indruk te maken. Wie lichtzinnig met dit medium omspringt, speelt met vuur en met centen, maar ook met het imago van de onderneming.' Dat zei Claudine Sedeyn, erelid van de Federatie van Jaar- en Vakbeurzen in België en het Groothertogdom Luxemburg (Febelux) en lid van de vakjury, afgelopen week in Brussel tijdens de uitreiking van de 'Oskars 1997-1998' voor de beste beursdeelneming. De uitreiking vond plaats tijdens de marketingvakbeurs Sipab '99. De 'Oskar'-uitreiking is een initiatief van Gerard van Os, zaakvoerder van het verhuurbedrijf Van Os-Sonnevelt uit Londerzeel dat meubilair en tapijttegels verhuurt aan deelnemers van beurzen, congressen en tentoonstellingen. Zowel Febelux als de federatie van tentoonstellingsactiviteiten Expobel verleenden hun medewerking aan de wedstrijd. De jury, onder het voorzitterschap van Gerard van Os, beoordeelde deelnemingen van Belgische bedrijven aan Belgische vak- en publieksbeurzen tijdens de periode augustus 1997 tot 31 juli 1998. Zij nomineerde vier bedrijven: De Landelijke Uitgeverijen (deelneming aan Agribex '98), Jova (Tavola '98), Servico (Batibouw '98) en Viessmann België (Batibouw '98). Enkel bedrijven met een beursstand groter dan 50 vierkante meter werden genomineerd. Laureaat werd Viessmann België.