IUM omgedoopt tot Mediaxis

BRUSSEL (tijd) - IUM, de grootste Belgische uitgever van magazines, verandert van naam. IUM wordt Mediaxis. 'Met de naamsverandering willen wij een tijdperk afsluiten. Na de overname in 1993 van Perexma (TV-Ekspres en Teveblad) en The Press (Humo, Elga, Télémoustique en Gael) hebben wij de voorbije jaren de verschillende bedrijven gerationaliseerd en geïntegreerd. Ter afronding voeren wij nu een naamverandering door', aldus Jan Vandenwyngaerden, voorzitter van Mediaxis. Met de naamverandering kondigde Vandenwyngaerden ook een joint venture met Marie-Claire France aan. Tegen 1 juli hoopt Mediaxis de 50-50 joint venture met Marie-Claire France rond te hebben. Dat betekent dat Mediaxis in ons land de redactionele activiteiten, de reclamewerving en het management van de Belgische edities (Vlaamse en Waalse) van Marie-Claire en van Marie-Claire Maison zal overnemen. 'Met de joint venture komen wij in een nieuw segment, dat van de glossies of luxetijdschriften, terecht. Onze huidige titels situeren zich eerder in het middensegment van de markt. Door Marie-Claire kan onze reclameregie Medialogue nieuwe markten bewerken. Daar zitten mooie groeikansen', aldus Vandenwyngaerden.