J.L. Broeren,

vastgoedmakelaar, over uitbreidingsmogelijkheden voor bedrijvenIn het algemeen breiden bedrijven hun eigen pand uit in de breedte, in de lengte of in de hoogte. Slechts weinigen denken aan uitbreiden in de diepte, dus ondergronds. Dit terwijl aan ondergronds bouwen veel voordelen zitten. Bij ondergronds bouwen komen al snel parkeergarages in beeld, maar waarom geen supermarkten, bioscopen, opslag van goederen, autowegen, spoorwegen en.... kantoren? Grote voordelen van ondergronds bouwen zijn de volgende. De schaarse grond wordt intensiever gebruikt, geluids- en stankoverlast van verkeer behoren tot het verleden, minder horizonvervuiling en men kan op zn eigen plek uitbreiden. De TelegraafRichard Cohen,columnist, over de beveiligingsijver in de Verenigde StatenAls het waar is dat alle trends starten in Californië, dan is het voor de rest van Amerika opletten geblazen. Gouverneur Gray Davis stelt voor om de politie van zijn staat dezelfde bevoegdheden te geven in de strijd tegen het terrorisme die het Congres onlangs toekende aan het FBI. Als dit zo doorgaat, is er binnenkort geen enkele telefoon meer in het land die niet wordt afgeluisterd. Er zit iets van een potentaat in elke gouverneur. Ze beschouwen zichzelf president van hun respectievelijke staten. (...) Op een nationale conferentie van gouverneurs zijn meer wapens in de zaal dan op een onderonsje van Afghaanse krijgsheren. Dus is het niet verwonderlijk dat verschillende staten de federale regering gewoon hebben nageäapt. Het laatste wat de Amerikanen nodig hebben is 50 FBIs, waarvan sommige aan niemand verantwoording moeten afleggen. Laat de federalen het terrorisme aanpakken. The Washington PostMarcel de Jonge, consultant, over merkenHet merk is gekaapt door de reclame-industrie, en die is ermee aan de haal gegaan om er campagnes mee te maken. (...) Een merk is veel meer dan een manier om een product te verkopen. Het staat symbool voor een gevoel. Niet alleen bij klanten, ook bij werknemers, leveranciers en andere relaties. (...) Er is niets slechter dan de baas die een doel stelt en er zelf geen consequenties aan verbindt. People are our greatest assets en daarna de helft van de mensen ontslaan. De klant is koning en dan hardop zeggen dat je de klant uit wilt kleden. Het Financieele Dagblad