Kompass maakt bedrijfsinformatie voor iedereen toegankelijk

BRUSSEL (tijd) - De bedrijfsgidsen van Kompass zijn zowat een standaard geworden in het bedrijfsleven. Het probleem is echter dat zij bijzonder veel informatie bevatten die moeilijk toegankelijk is, en dat zet niet aan tot raadpleging. Daar is nu echter aan verholpen, want op Bureau '92 introduceerde Kompass deze week de Business Disc Benelux, een CD-ROM met dezelfde gedetailleerde informatie over ruim 46.000 Belgische, Luxemburgse en Nederlandse bedrijven, maar met een uiterst vriendelijke gebruikersinterface die uitnodigt tot konsultatie. Een primeur ook, want de Benelux is de eerste om met een dergelijke CD-ROM uit te pakken. Al meer dan 40 jaar verzorgt Kompass de bedrijfsgidsen met de bekende zwarte rug, betrouwbare en erg volledige informatie over de bedrijfswereld in al zijn aspekten. Maar precies die volledigheid bleek door de toename van de opgenomen gegevens de jongste jaren steeds vaker een struikelsteen te zijn bij het raadplegen. Kompass zocht dan ook naarstig naar een manier om die informatie toegankelijker te maken, en het vond die uiteindelijk onder de vorm van een CD-ROM, de compact disc dus met computergegevens in plaats van muziek.