Advertentie
Advertentie

Konkurrentie met Belgacom zorgt al voor omzetdaling bij ITT Promedia

ANTWERPEN (tijd) - Nog vóór de vakantie zal u bedolven worden onder telefoonboeken, één stel van Belgacom en een ander van ITT Promedia, al 25 jaar de uitgever van de bekende Gouden Gids. Essentieel met dezelfde informatie, want ITT Promedia koopt zijn gegevens bij Belgacom. Een ietwat idiote situatie die tegen het einde van het jaar nog ten top gedreven wordt, want dan zullen beide bedrijven ook met een elektronische versie op CD-ROM op de markt zijn. Maar intussen voelt ITT Promedia de druk van de konkurrentie al, want de inkomsten voor het zopas afgesloten boekdeel Oost-Vlaanderen daalden met 10%. Het gegeven is intussen bekend: ITT Promedia, dat al sedert '69 de Gouden Gidsen uitgeeft, greep vorig jaar naast een hernieuwing van het kontrakt, toen Belgacom besloot om samen met een andere partner zelf een handels- en beroepengids uit te geven. Het Antwerpse bedrijf, dat deel uitmaakt van de groep ITT World Directories, die voor 80% in handen is van ITT en voor 20% aan Bellsouth toebehoort, besloot daarop alleen door te gaan. Op 3 mei verschijnt de eerste van die nieuwe reeks Gouden Gidsen, editie Brussel.