Advertentie
Advertentie

KPN Orange voert druk op zijn concurrenten op

BRUSSEL (tijd) - KPN Orange, de derde mobiele operator in ons land, lanceerde dinsdag een indrukwekkend herfstoffensief om te kunnen profiteren van de sterker dan verwachte groei op de gsm-markt. Het meest in het oog springende onderdeel is de invoering van secondentarifering. Dat is een serieus schot voor de boeg van de concurrentie, en met name van Belgacom. Na de valse start in het voorjaar lijkt KPN Orange er, onder leiding van de nieuwe gedelegeerd bestuurder Jean-Claude Vandenbosch (ex-Hewlett Packard), weer helemaal te staan. Met het marktoffensief, dat ondersteund wordt door een grootscheepse reclamecampagne, wil het gsm-bedrijf inspelen op de forse groei van de Belgische mobilofoniemarkt. 'We zijn op zijn zachtst gezegd verrast. De markt groeit sneller dan ons businessplan verwachtte. Dat geldt ook voor onze concurrenten', zegt marketingdirecteur Ian Pond.