Krispy Kreme Doughnuts publiceerde vrijdag een stijging van de winst in het tweede kwartaal met 65% tot 5,9 miljoen dol

Krispy Kreme Doughnuts publiceerde vrijdag een stijging van de winst in het tweede kwartaal met 65% tot 5,9 miljoen dollar, terwijl de omzet met 34% toenam tot 144 miljoen dollar. Krispy Kreme kwam in april 2000 naar de markt, en steeg sindsdien met 200%. Het groeiverhaal rond Krispy Kreme is als een van de weinige overeind gebleven. De smulketen produceert dagelijks 3 miljoen donuts en opende in het tweede kwartaal 11 vestigingen, op een totaal van 190. Het management verhoogde de verwachte jaarlijkse winststijging op lange termijn van 25% tot 30-35%. Ondanks de mooie resultaten en vooruitzichten, verloor het aandeel terrein. Beleggers realiseren zich dat de waardering van Krispy Kreme, met een koers/winst van 80, te hoog is, ook al worden de verwachtingen overtroffen.