Land Rover werkt in Noord-Amerika met boetieks

DETROIT (reuter) - Het Noordamerikaanse dochterbedrijf van Land Rover vormt zijn dealerpunten om tot boetieks die niet alleen hooggeprijsde rekreatievoertuigen, maar ook vrijetijdskleding en kampeergerei zullen verkopen. De zogenaamde Land Rover Centra moeten inspelen op de '4x4-levensstijl' van de mensen die 30.000 tot 55.000 dollar (circa 950.000 tot 1,7 miljoen frank) neertellen om rond te toeren in een Land Rover.De boetieks zullen merkkleding en schoeisel van Timberland, imperialen en andere accessoires van Land Rover aanbieden. Volgens Charles Hughes, topman van Land Rover Noord-Amerika, zullen er tegen eind 1995 ongeveer 30 boetieks bestaan. 'Het is best mogelijk dat we uiteindelijk 60 procent van onze 86 Amerikaanse dealers in de nieuwe formule zullen opnemen', aldus Hughes. De nieuwe winkelformule wordt hoofdzakelijk uitgebouwd in betere wijken in voorsteden. De boetieks beslaan een kleinere oppervlakte dan de traditionele dealerpunten.