Linoleum is na twintig jaar terug van weggeweest

BRUSSEL (tijd) - Linoleum werd lange tijd door de consument als een produkt uit grootmoeders tijd beschouwd. Als gevolg daarvan waren er twintig jaar geleden nog amper twee fabrieken in Europa. Intussen is linoleum opnieuw een gegeerd produkt vanwege zijn duurzaamheid, decoratieve mogelijkheden en ecologische waarden. Volgens Gaétan Le Fevre, algemeen directeur van Forbo-Krommenie in Brussel, zit het produkt nog ver van zijn top.Le Fevre kwam een half jaar geleden bij Forbo-Krommenie, voordien werkte hij in de plafondbranche, eerst bij Armstrong World Industries, producent van platen voor verlaagde plafonds, en nadien bij Chicago Metallic, producent van roosters voor deze plafonds. Hij liet de Amerikaanse concerns achter zich voor de Zwitserse holding Forbo. Deze holding telt 50 bedrijven verspreid over 18 landen in Europa. Wereldwijd haalt Forbo een omzet van 40 miljard frank met 8.000 medewerkers. Binnen de groep worden zowel linoleum, als tapijt, vinyl en service-produkten geproduceerd.