Manudax betreedt nieuwe marketingpaden

BRUSSEL (tijd) - Manudax mag dan al een van de oudste computerdistributeurs van ons land zijn, toch zorgt het bedrijf regelmatig voor vernieuwing, niet alleen met produkten maar ook in zijn marketing. Eerder dit jaar kwam het al in het nieuws via de sponsoring van zanger/TV-presentator Koen Wauters in de rally Granada-Dakar. Nu trekt het die lijn verder door naar de dealers toe met een origineel 'alles-in-een' concept: PC, monitor en printer, plus software, en dat alles verpakt in een schaalmodel van de rallywagen tot een 'Koen-kit'.Zo op het eerste gezicht zou je dergelijke initiatieven niet onmiddellijk verwachten van een bedrijf als Manudax dat in zijn lange geschiedenis (het bedrijf werd al in '53 opgericht) eerder een reputatie heeft opgebouwd van een constante en harde werker die in alle stilte aan de weg timmert. Tot voor enkele jaren was meer dan de helft van zijn omzet afkomstig van één fabrikant, nl. Epson, vooral bekend van zijn printers en scanners, maar gedelegeerd bestuurder Marcel de Hazelaer zag gelukkig tijdig in dat dit een potentieel gevaarlijke situatie was, en sedertdien is het bedrijf zwaar gaan diversifiëren.