Advertentie
Advertentie

Men verwart commerciële televisie met hoge kijkcijfers'

(tijd) - "De kabeldistributeur zal twee petten moeten gaan dragen, de een als dienstverlener en de andere als uitgever'. "Zonder een mix tussen commerciële televisie en abonneetelevisie kan de sektor nooit tot zijn volle ontwikkeling komen'. "De televisiereklame zal vooral nog reklame afkalven van de Direct Mail markt'. Peter Jelgersma zegt het met overtuiging, hij is ingenieur en media-advizeur gespecializeerd in "de software van wat op de kabel stond'. Hij was de échte man achter het Nederlandse TV 10-projekt, advizeert Esselte voor Filmnet, bouwt kabel en telekommunikatie-netten in Moskou en zet nu een digitale radioservice per kabel op. Peter Jelgersma voelt zich best achter de schermen. Of misschien nog beter in de lucht, in zijn met enkele toplui van de Esselte groep gekocht tweemotorig vliegtuig. Hij wil dat onderbrengen in een klein luchtvaartmaatschappijtje. Of misschien ook nog op het water, op zijn jacht dat lange tijd in Cannes lag. Of misschien figuurlijk in de lucht, want hij is ook nog radio- amateur. Later dit jaar plant hij een expeditie naar een eiland in de Stille Oceaan dat nog nooit radiofonisch "in de lucht' is geweest.