Advertentie
Advertentie

NBI: nieuwe naam met bekende gezichten

EREMBODEGEM (tijd) - NBI zelf mag dan al een nieuwe speler zijn in de Belgische computerdistributiewereld, de gezichten en namen achter het bedrijf zijn allerminst onbekend: algemeen direkteur Dany Mestdag en verkoopdirekteur Kurt Deman zijn beiden bekend van Tritech, dat ooit tot de snelstgroeiende distributeurs van ons land behoorde. Na de teleurgang van Tritech hebben zij zich opnieuw op het distributiepad gewaagd, gewapend met de wijze lessen uit het verleden en met een andere filosofie: niet meer mordicus de grootste willen worden met volumeprodukten, maar wel een positie op de markt verwerven met produkten die technologisch moeilijker liggen en die een gedegen positionering en ondersteuning vereisen. Het Tritech-verhaal is bekend. Een fenomenaal snelle opgang van enkele jonge knapen die met grootschalige distributie van computerapparatuur begonnen en op nauwelijks enkele jaren tijd een omzet van een paar miljard fr. haalden. Een mislukt internationaal avontuur zorgde evenwel voor een breuk in de groeikurve en een gedwongen fusie met de Nederlandse distributeur A-Line betekende meteen het einde van het avontuur (dat overigens uiteindelijk ook afsloot met het verdwijnen van A-Line in ons land).