Advertentie
Advertentie

Nieuw initiatief van NewSource kan voor opschudding zorgen

BRUSSEL (tijd) - Journalisten worden dagelijks overspoeld met massa's persmededelingen. Sommige bevatten echt nieuws, andere zijn de moeite van het lezen niet waard, of vallen totaal buiten het belangstellingsveld van de journalist in kwestie. NewSource, een nieuw bedrijfje uit Huizingen, wil daar verandering in brengen. Op basis van een databank van journalisten met hun voorkeuronderwerpen wil het gerichte persberichten uitsturen, via post, fax of Internet. Een initiatief dat ongetwijfeld beroering zal verwekken bij de onafhankelijke PR- bureaus. Elk bedrijf wil wel eens in het nieuws komen.Als het echt wat te vertellen heeft, lukt dat meestal wel. Helaas zijn er ook bedrijven die nieuws verwarren met publiciteit en de redacties overspoelen met 'pseudo-persberichten'. Bijna zonder uitzondering vinden die hun weg naar het verticale klassement. Het gevaar is echter niet denkbeeldig dat een bedrijf zijn informatie te publicitair verpakt en dat die mededelingen daardoor dezelfde weg opgaan, verloren in de massa.