Advertentie
Advertentie

Nieuwe zenders Ka2 en VT4 halen drempel van 5 procent marktaandeel niet

(tijd) - De kijkcijfers van de maand februari zijn door de computers verwerkt. Ka2, het tweede net van VTM, haalde in februari een gemiddeld aandeel van 4,4 procent op de Vlaamse kijkersmarkt; konkurrent VT4 komt aan een marktaandeel van 3,1 procent. In totaal kozen dus 400.000 Vlamingen voor het nieuwe programma-aanbod. Dit publiek komt vooral van de BRTN, van VTM zelf en van de Nederlandse zenders. Ook de video wordt minder bekeken.De populairste zender, tussen 17u en 23u en bij de Vlamingen ouder dan zes jaar, is en blijft VTM. Het commercieel station haalde in februari een gemiddeld marktaandeel van 44,4 procent, dit is 1,9 procentpunten minder dan de 46,3 procent markaandeel in januari. In absolute cijfers verliest VTM zo'n honderdduizend kijkers.