Advertentie
Advertentie

Novotel opteert voor nieuw koncept op basis van warmte en dynamiek

GENT (tijd) - De Franse hotelketen Novotel werkt een nieuw koncept uit. Het kreeg de naam 'Back to the Future' mee. Het projekt streeft ernaar het merk te herbronnen en het tegelijk te aktualizeren binnen de huidige ekonomische kontekst. Met het projekt is wereldwijd een bedrag van 6 miljard fr. gemoeid. In België is de opdracht voor meer dan de helft volbracht, licht Christophe Vanswieten, co-direkteur voor operationele aktiviteiten Benelux, toe.Onderzoek bij de klant leerde dat hij de nieuwe generatie Novotels wist te appreciëren, maar dat sommige oudere hotels kwa imago niet bijster hoog scoorden. Anderzijds was de klant in het algemeen tevreden over de prijs-kwaliteit-verhouding, al bleek een overstandaardizering niet in de smaak te vallen. Bij de klant leefde een duidelijke vraag naar aktiviteiten en evenementen die beter in verhouding stonden tot de toegepaste tarieven. De organizatie van dergelijke aktiviteiten zou bovendien de band met de hotelverantwoordelijken moeten verdiepen, want ook dat punt scoorde zwak in het onderzoek.