Olympische eer moet UPS ongelukkig 1997 doen vergeten

(tijd) - Na een lange, hete, en vooral verlieslatende zomer als gevolg van een twee weken durende staking, kan UPS zijn imago weer opkrikken met de hulp van de olympische glorie. De Amerikaanse pakjesvervoerder was in 1996 in Atlanta, waar het zijn hoofdzetel heeft, een van de hoofdsponsors van de Olympische spelen. Voor de komende winterspelen in het Japanse Nagona - die starten op 7 februari - en de zomerspelen in Sydney is dat opnieuw het geval.Toen UPS in de aanloop naar de Olympische zomerspelen van Atlanta in 1996 meedong naar de status van hoofdsponsor, had de pakjesvervoerder daarvoor minstens twee goede redenen. De hoofdstad van Georgia is, net als bij de Coca Cola Company, de hoofdzetel van de groep. Aartsrivaal Federal Express, die weliswaar zijn hub heeft in Memphis, die eer gunnen was net iets te veel gevraagd. Het zal de Olympische schatkist geen windeieren gelegd hebben. Maar allicht nog belangrijker was dat er voor een sponsor die wereldwijd een toonaangevende speler wil zijn, niet veel merken of evenementen bestaan met een sterker imago dan de Olympische spelen.