Advertentie
Advertentie

Olympische Spelen doen Adidas en Puma diep in portemonnee tasten

HERZOGENAURACH (reuter) - Olympische atleten hebben duizenden medailles binnengehaald sinds Adi en Rudolph Dassler in 1928 de eerste sportschoen ontwikkelden voor de Zomerspelen van dat jaar. Adidas en Puma, de merken van Adi en Rudolph, blijven populair bij topsporters. In de jaren tachtig en negentig werden ze wel ingehaald door hun Amerikaanse concurrenten Nike en Reebok.Adidas en Puma willen nu op de Olympische Spelen in Atlanta het bewijs leveren dat ze nog altijd meetellen in de sportartikelenindustrie. Ze willen een deel van de markt voor modieuze sportprodukten heroveren op de Amerikanen. Zowel Adidas als Puma hopen via de Spelen van Atlanta hun internationaal marktaandeel te versterken en hun aanwezigheid op de Amerikaanse markt te vergroten. Beide Duitse fabrikanten verkopen bitter weinig in de VS, hoewel dat land de helft uitmaakt van de wereldwijde sportartikelenmarkt. De waarde van heel de markt wordt geschat op 28 miljard dollar (een kleine 900 miljard frank).