Omo gaat uit de bocht met Accelerator

(tijd) - Is het einde van de fameuze 'soap wars' nakend? Dat is toch de konklusie van sommige marketingmensen over de falikante introduktie van Omo Power. Dit nieuwe superkrachtige poeder zou de textielvezels aantasten. Onder de wereldwijde konkurrentiële druk zijn nieuwe produktinnovaties een steeds korter leven beschoren. Producenten moeten daarom steeds meer risico's nemen, willen ze nog scoren. Meteen lijkt daarmee een forse stap gezet in de richting van het definitief einde van de 'zeep-oorlogen'. Enkele maanden terug pakte Unilever uit met een mega-campagne rond zijn nieuwste produkt: Omo Power. In totaal werd 800 miljoen gulden gepompt in de wereldwijde lancering van het nieuwste zeepprodukt. Voor Unilever was het einddoel duidelijk: zijn twee jaar geleden verloren gegane marktleiderschap terugwinnen. Omo werd op dat moment ingehaald door zijn grootste konkurrent Ariel, een produkt van Procter & Gamble.