Advertentie
Advertentie

Omzet Van de Velde stijgt met 13 procent

(tijd) - De ter beurze genoteerde fabnkant van luxelingeriemerken Van de Velde heeft zijn omzet vorig jaar met 13 procent zien stijgen. Dat is een betere prestatie dan wat naar aanleiding van de beursintroductie was vooropgesteld. Voor de bekendmaking van de winstcijfers is het wachten tot eind maart. 'Ze zullen in de lijn van de verwachtingen liggen', is het enige wat men bij Van de Velde erover kwijt kan. Van de Velde is één van de nieuwe aandelen die vanaf 15 januari door de Beurs van Brussel zullen worden opgenomen in de Vlam21-index. Het zal het imago van de lingeriegroep er alleen maar sterker op maken. Vorig jaar realiseerde Van de Velde uit de verkoop van zijn merken Marie Jo, Primadonna en Marie Jo L'Aventure een omzet van 2.358 miljoen frank (290 miljoen euro) wat 13 procent of 290 miljoen frank (7 miljoen euro) beter was dan het jaar voordien. Bij de beursintroductie was voor het afgelopen jaar een omzet van 2.352 miljoen frank vooropgesteld. Van de Velde deed 176 miljoen frank beter.