Omzet Van de Veldederde kwartaal8 procent hoger

(tijd-nieuwslijn) - De Belgische op de beurs genoteerde lingeriegroep Van de Velde zag in het derde kwartaal de omzet met 8 procent toenemen. De winst is in eenzelfde tempo gestegen. Voor heel 2002 blijft de groep mikken op een omzet van 92 miljoen euro. Met een omzetgroei van 8 procent lost de lingeriegroep uit Schellebelle met Marie Jo als bekendste merknaam de eigen doelstellingen in.Met een groei van 8 procent blijft de groep wel onder de omzetstijging van 11,2 procent in de eerste jaarhelft. De jongste jaren zien we dat de groei in de eerste jaarhelft groter is dan in de tweede. De omzet in het derde kwartaal wordt wel vertekend door het verschuiven van leveringen. Een paar dagen kunnen meteen een verschil maken. Vorig jaar gebeurden de leveringen iets sneller, legt Luc Markey, de financieel directeur van Van de Velde, uit.Volgens Markey ligt de winstgroei in het derde kwartaal in lijn met de omzetevolutie. In de eerste zes maanden steeg de operationele winst sterker dan de omzet. Wij verkopen nieuwe collecties en bestaande collecties, waarvoor we prijsherzieningen doorvoeren. Dat gebeurt vooral in de eerste jaarhelft, vandaar de snellere winstgroei in de eerste zes maanden, verduidelijkt de financieel directeur.Voor heel 2002 mikt Van de Velde nog steeds op een omzet van 92 miljoen euro. Vorig jaar kwam de omzet op 85,2 miljoen euro uit. Voor ons is de verkoop in het vierde kwartaal doorslaggevend. Daarnaast is de verkoop in het vierde kwartaal nog onvoorspelbaarder dan in de andere periodes van het jaar. De verkopen zijn afhankelijk van het weer, de eindejaarsperiode en de naverkoop. Daarom blijven we voorzichtig bij onze omzetdoelstelling, besluit Markey.