Premieomzet BBL Life groeit dit jaar met 53% tot 1,65 miljard

BRUSSEL (tijd) - De verkoop van verzekeringen langs het kantorennet van de BBL is dit jaar fors gegroeid. BBL Life, het levensverzekeringsbedrijf van de bank, zal dit jaar naar schatting 1,65 miljard fr. premies ontvangen. Dat is 53 procent meer dan in 1993. In de maand september richtte de bank ook een eigen makelaardij op, BBL Insurance Brokerage. Het nieuwe bedrijf, dat alle bestaande makelaarsaktiviteiten van de BBL samenvoegt, zal een plaats innemen in de top 10 van de Belgische verzekeringsmakelaars. Voorzitter van de raad van bestuur Michel Tilmant zei gisteren op een perskonferentie dat de strategie van verzekeringsbankieren die door de bank wordt gevolgd, op drie vlakken wordt uitgebouwd. De levens- en overlijdensverzekeringen worden helemaal zelf geproduceerd door BBL Life. Het andere verzekeringsbedrijf van de bank, BBL Insurance ontwikkelt gestandaardizeerde schadeverzekeringen in samenwerking met andere verzekeraars zoals Royale Belge, Winterthur en AGF Belgium. Ten slotte is er BBL Insurance Brokerage, het nieuw opgerichte makelaarsbedrijf dat maatwerk levert en polissen van alle verzekeraars verkoopt.