Quick moet groeiritme van 15 procent aanhouden

BRUSSEL (tijd) - '1995 was een recordjaar op alle vlakken', zo vatte Thomas Meisser, gedelegeerd bestuurder van de hamburgerketen Quick, gisteren de jaarcijfers samen voor de aandeelhouders. Het voorbije boekjaar groeiden de winst en de hamburgerverkoop met 15 procent. Voor het lopende boekjaar belooft Meisser meer van hetzelfde. '1996 wordt een nieuwe mijlpaal in onze groei. De verkoop en het nettoresultaat moeten met 15 procent toenemen, niettegenstaande we in het eerste kwartaal af te rekenen hadden met slechte weersomstandigheden', aldus Meisser.De hamburgerketen Quick, dochter van de distributiegroep GIB, blijft doorgaan op het groeipad van de jongste jaren. De nettowinst piekte vorig jaar op 597,6 miljoen frank, een stijging van 15,4 procent. De verkoop onder merknaam maakte een vergelijkbare sprong en kwam uit op 19,551 miljard frank. Als het koersverschil met de Franse frank wordt weggevlakt, bedraagt de stijging in beide gevallen zelfs 17 procent.