Advertentie
Advertentie

Quick trekt nettowinst op met 15%

(tijd) - De hamburgerketen Quick heeft voor het boekjaar 1994, ondanks de terugval in de sektor van de commerciële restaurants, overwegend sterke resultaten bekend gemaakt. De nettowinst stijgt met 15 procent terwijl de bedrijfsmarge met anderhalf procent is toegenomen. Dit jaar wil Quick de expansie in Belgïe en Frankrijk versnellen. In 1995 moeten er 40 nieuwe Quicks bijkomen.In een klimaat van konsumentpessimisme en groeivertraging in de sektor van de commerciële restaurants, steeg de omzet van de restaurants onder het uithangbord Quick (plus 32 eenheden) met 12,2 procent tot 16,8 miljoen frank. De groei in België bedraagt 11,8 procent in België en 12,7 procent in Frankrijk. De 12,1 procent weerspiegelt slechts 11 maanden aktiviteiten door een verandering van de afsluitdatum. De vergelijkbare periode over 12 maanden laat een groei van 14 procent zien.