Advertentie
Advertentie

RAR koppelt sanering aan landelijk actieplan

(tijd) - De Regionale Audiovisuele Regie (RAR), die de reclamewerving voor de meeste lokale televisies verzorgt, heeft sinds haar oprichting een gecumuleerd verlies geleden van 160 miljoen frank. De partners in de RAR werken aan een financiële sanering die tot een vereffening van de RAR kan leiden. De oefening kadert in een nieuwe aanpak van de RAR, die vanaf 1 januari voor alle Vlaamse regionale tv's supraregionale reclame gaat werven. De intrede van Concentra in De Vlijt heeft dat mogelijk gemaakt.De RAR werd in 1994 opgericht als vehikel dat reclame werft voor regionale tv-zenders in Vlaanderen. De RAR deed dat tot nu toe voor de regionale tv-zenders in Oost-Vlaanderen en Brabant. De lokaal sterk verankerde West-Vlaamse en Limburgse regionale zenders werkten met de RAR voor de werving van 'supraregionale' reclame. De reclamewerving voor de drie Antwerpse zenders gebeurde door De Periscoop (De Vlijt).