Reclame wordt steeds meer dan alleen maar media

BEVEREN-MELSELE (tijd) - 'De herschikking van het aandeelhouderschap bij De Kie Communications geeft ons de kans om de lat gevoelig hoger te leggen. In 1995 haalde De Kie Communications een gekapitaliseerde omzet van 544 miljoen frank. Op drie jaar tijd willen we dat cijfer verdubbelen. Onrealistisch? Neen, De Kie Communications is rijp om zijn unieke multidisciplinaire ervaring uit te spelen op het moment dat reclame steeds minder dan alleen maar media wordt', stelt Hendrik Buys, gedelegeerd bestuurder van De Kie Communications.Er beweegt heel wat rond het adviesbureau De Kie Communications. Vorige week geraakte bekend (Tijd van 26 april) dat Flandria Holding zijn participatie van 81,20 procent in De Kie Communications verkoopt. Boegbeeld en gedelegeerd bestuurder Hendrik Buys doet een management-buyout. Hij heeft een optie om zijn participatie in De Kie Communications via Publifina op te trekken van 16,67 procent naar 50 procent. De Antwerpse holding Ackermans & van Haaren maakt van de gelegenheid gebruik om haar participatie van 12,69 procent in Flandria Holding om te ruilen in een participatie van 35 procent in De Kie Communications. Er wordt over gedacht om tot een 50-50 aandeelhouderschap te komen tussen Publifina en Ackermans & van Haaren. Publifina heeft als enige aandeelhouders Hendrik Buys en zijn echtgenote Marjan Ghys, die in het reclamebureau verantwoordelijk is voor planning, personeel en strategische marketing.