Reklamebureaus Quattro en See You Soon surfen de cyberspace van Internet binnen

BRUSSEL (tijd) - Ze hebben nog niet van die donkere randen onder hun ogen die getuigen van nachtenlang surfen in de cyberspace. De reklamemakers van Quattro en See You Soon zijn anders wel zwaar gebeten door het Internet-virus. Terwijl velen - oningewijden uiteraard - het wereldwijde computernetwerk nog als een gadget zien, nemen zij het fenomeen nu al ernstig. Als werkinstrument maar bovendien ook als nieuw medium dat zijn plaats verdient in de reklamebudgetten.Het afgrijzen slaat toe als Leonard Jansen van het direct marketing bureau See You Soon tijdens een willekeurig wandelingetje - aficionado's noemen het surfen - door Internet op het informatie-aanbod van Disney World stuit. Een ongeïnspireerde grijze troep, weinig meer dan een goedkope stencil die in gedigitalizeerde versie op het wereldwijde computernetwerk werd neergekwakt. 'Die hebben duidelijk nog niet begrepen dat Internet een nieuw medium is dat een aparte aanpak vergt,' is het verdikt van Janssen.