Advertentie
Advertentie

Renault rondt jaar af met kleiner marktaandeel

PARIJS (reuter/tijd) - Het Franse Renault, de kleinste van de zes grote autobouwers die Europa rijk is, streeft ernaar dit jaar 10 tot 10,5 procent van de West-Europese automarkt in te palmen. Verkoopdirecteur Patrick Faure denkt dat de Europese markt in 1997 licht zal groeien, dank zij de nieuwe verkooppremie die in Italië ingevoerd is. Vorig jaar zakte het Europees marktaandeel van Renault van 10,3 naar 10,1 procent, vooral omdat de constructeur een kleinere penetratie scoorde op de Franse markt.Renault gaat ervan uit dat er dit jaar ongeveer 1,9 miljoen personenwagens verkocht zullen worden in Frankrijk, vergeleken met iets meer dan 2,1 miljoen in 1996. In de eerste negen maanden van vorig jaar profiteerde de Franse markt evenwel van het bestaan van een verkooppremie. In Frankrijk moet het marktaandeel van Renault dit jaar opgekrikt worden van 26,6 naar 27 tot 28 procent. In 1995 ging het nog om 29,2 procent.