Advertentie
Advertentie

Roularta verkoopt belang in A Nous Paris

(tijd/tijd-nieuwslijn) - Het beursgenoteerde mediahuis Roularta verkoopt zijn belang van 30 procent in het gratis weekblad A Nous Paris aan zijn Franse partner Amaury. Dat is de uitgever van de stadskrant Le Parisien, Aujourdhui en France en de sportkrant LEquipe, de grootste krant van Frankrijk.Roularta-topman Rik de Nolf bevestigt de verkoop die werd gemeld door de Franse zakenkrant Les Echos. Eerder al had hij bevestigd dat er gesprekken waren met de Franse partner, maar hij zei toen enkel te willen verkopen tegen een interessante prijs. Hij weigert een overnamebedrag vrij te geven. De Nolf bekwam eerder dat het gratis weekblad wordt gedrukt bij Mercator Printing Group, waarvan Roularta een derde van de aandelen in bezit heeft. De Nolf zegt dat de participatie in het Franse weekblad niet van strategisch belang was. Met de opbrengst wil hij nieuwe projecten financieren.Amaury sloot eerder al een reclamedeal tussen Le Parisien en A Nous Paris. Ondanks de haperende advertentiemarkt zou de omzet van het weekblad in het eerste halfjaar daardoor ongeveer met 5 procent toenemen.