Advertentie
Advertentie

Royale Belge geeft commercieel net nieuwe structuur

BRUSSEL (tijd) - De commerciële organisatie van verzekeringsgroep Royale Belge steekt sinds begin dit jaar in een heel nieuw kleedje. De zelfstandige tussenpersonen, die 90 procent van de premieomzet van Royale Belge aanbrengen, worden niet meer als een uniforme grijze massa benaderd. 'Net zoals de groep klanten moeten wij ook de groep tussenpersonen durven segmenteren. 'De' klant bestaat niet meer en dat kan zeker ook gezegd worden van 'de' tussenpersoon', zegt Dirk Renard, commercieel directeur en lid van het directiecomité van Royale Belge.Dirk Renard voert sinds 1 januari 1997 ook de commerciële directie over de Bank Ippa. De hele groep Royale Belge wordt nu commercieel als één geheel geleid. Aparte dochterbedrijven zoals de maatschappij UAB die over een eigen net van agenten in loondienst beschikt of De Verzekering van de Post, die een jointventure is van Royale Belge en De Post, voeren een eigen commerciële strategie. Die strategie wordt echter nauwgezet opgevolgd door het directiecomité van Royale Belge, dat zich bezighoudt met zaken van strategische aard. 'De coördinatie van de verschillende verkoopkanalen past daar precies in', zegt Dirk Renard.