Advertentie
Advertentie

Ruud Kole,

voorzitter van de Nederlandse sociaal-democratische partij PvdA, over politiekDe afgelopen tien tot vijftien jaar is de politiek weggeredeneerd. Politiek werd gedefinieerd als beleid. Een typisch Nederlandse term, verhullend en technocratisch. Als je zegt dat er een politiek besluit is gevallen, weet je dat er ook een ander besluit genomen had kunnen worden. Spreek je over beleid, dan is de politieke afweging onzichtbaar. Politieke strijd gaat om belangen, om macht. Als je net doet of die er niet is, ben je alleen maar bezig met technische afwegingen. De VolkskrantLeendert Bikkert, communicatie-adviseur, over de hedendaagse technologie-generatie, reclame en communicatieOnbehagen zegeviert over de aangeboden overdaad en overvloed. Het is daarom dat deze generatie afrekent met de bestaande wetten van communicatie. Zij willen niet als de baby boomers ondergaan in het toenemende advertentiegeweld. Zij ervaren marketingcommunicatie als een verstorende bezigheid. Onderbreken is de essentie van reclame, wat om die reden door Seth Godin interruption marketing genoemd wordt. Hij ziet deze vondst van de eeuw stranden in wat hij noemt de warboel van vandaag: te veel televisiekanalen, radiostations, websites, reclameborden, et cetera. Is het niet bizar dat een marketeer die twee procent respons realiseert op een campagne wordt beloond met promotie? Het Financieele DagbladHans Wissema, hoogleraar Technologie Management aan TU Delft, over managersWe worden steeds meer geregeerd door met opties en andere prestatieprikkels behangen managers, die vooral bezig zijn met benchmarking, marktaandelen en kostenbesparingen. Terwijl we behoefte hebben aan ondernemers die luisteren naar hun intuïtie en proberen hun jongensdromen te verwezenlijken. Zij luisteren ècht naar hun klanten en gebruiken nieuwe technologieën om producten en diensten op de markt te brengen. FEM/DeWeekHoward Chua-Eoan, hoofdredacteur van het Amerikaanse tijdschrift Time, over de kritiek op de hypothese dat Osama bin Laden door zijn blad kan verkozen worden tot The Man of the Year Het gaat helemaal niet om een prijs of een eerbetoon. Het gaat om de erkenning van de impact en het gewicht op de actualiteit van het voorbije jaar. Bin Laden kan dus niet uitgesloten worden. Niet meer dan Bush, Musharaf, Powell, Rumsfeld of Giuliani. Le Monde