Advertentie
Advertentie

Smash wordt steeds meer echte specialist van nieuwe media

(tijd) - Vanaf volgende donderdag loopt op TV2 een nieuwe TV-serie voor jongeren tussen 12 en 17 jaar, Digikids, volledig gewijd aan het Internet-fenomeen. Een kleine week later start, op TV1 dan, een nieuwe reeks Personal Upgrade rond de genetwerkte maatschappij, speciaal gericht op KMO's en zelfstandigen. Vanaf september gaat ook een grote Internet-opleidingsactie voor Vlaamse leerkrachten van start, gekoppeld aan hard- en softwarevoordelen. Allemaal initiatieven van het Vlaamse productiehuis Smash uit Kampenhout dat zich daarmee steeds meer opwerpt als de echte specialist in de nieuwe media.Personal Upgrade zal voor vele informaticaliefhebbers wel een bekend gegeven zijn. De TV-reeks over personal computers en al wat daar komt bij kijken, heeft al ettelijke succesvolle edities achter de rug. De eerste ging van start op 11 november '92 met de bedoeling een zeer breed publiek vertrouwd te maken met het fenomeen pc. Sedertdien zijn ook al meer specifieke onderwerpen aan bod gekomen zoals telecommunicatie en het Internet. Allemaal initiatieven van Smash, het Vlaamse productiehuis van Ronald Janssens die niet alleen het televisiemedium inschakelde maar ook via een call-center, een bulletin board en cd-rom's de interesse voor de nieuwe media bespeelde.