Advertentie
Advertentie

Speelgoed en papier uit de rekken van Inno

WOLUWE (tijd) - Inno, de warenhuisketen van de GIB-groep, heeft zijn roeping voor het volgende decennium gevonden: kleding voor de hele familie en parfumerie. 'Inno heeft te lang met alles en iedereen willen concurreren. Dat is verleden tijd. Voortaan vind je bij ons geen speelgoed, papierwaren of boeken meer', aldus Emiel Leemans, inkoopdirecteur Inno. Ondanks de afslanking van het assortiment mikt Inno voor het lopende jaar op een omzetstijging van 7 procent en een nettowinst van 300 miljoen frank. Vorig boekjaar boekte Inno, exclusief een uitzonderlijke provisie voor pensioenlasten, een courante winst van 200 miljoen frank. 'Het voorbije decennium beschouwde GIB de 15 Inno-winkels als dinosaurussen, gedoemd tot verdwijnen. Maar dinosaurussen zijn opnieuw in', zo kondigde Leemans vorig jaar de heropstanding van de warenhuisketen Inno aan. Tegelijkertijd werd het nieuwe Inno-concept, dat het tij moest keren, voorgesteld. Gisteren werd een balans gemaakt. 'De sinds vorig jaar vernieuwde Inno in de Nieuwstraat draait zeer goed. De omzet van de damesafdeling steeg met 30 procent, de kinder- en lingerieafdeling verzetten 20 procent meer', aldus Roger Lommel, algemeen directeur. De voorbije maanden werd verder geschaafd aan het nieuwe concept. Het verbeterde nieuwe concept is vanaf morgen te bewonderen in de Inno in het Woluwe-shoppingcenter.