Sunsnacks stevent af op omzet van 6 miljard frank

OVERIJSE (tijd) - Touroperator Sunsnacks heeft de voorbije zomer goed geboerd. Terwijl de totale Belgische markt van forfaitreizen en 'flight only's' het voorbije seizoen met 3 procent steeg, gaat Sunsnacks er met 8 procent op vooruit. 'Wij zullen ons boekjaar, dat afloopt eind oktober, voor het eerst kunnen afronden met een omzet boven de 6 miljard frank. En de vooropgestelde bruto-winstmarge van 3 procent zal worden gehaald', aldus Peter van Elst, Sunsnacks-directeur distributie.Vorig jaar haalde Sunsnacks een omzet van 5,7 miljard bij een bruto-winstmarge van 3 procent. Dat de winstmarge dit jaar niet gaat stijgen, heeft te maken met het groot aantal late beslissers waar een touroperator per definitie minder aan verdient en een grootscheepse promotie-actie die de touroperator heeft moeten voeren. 'De zomerboekingen kenden in januari en februari een groot succes. Maar in april en mei viel alles stil. Op dat moment hebben wij beslist om alle capaciteit aan ingehuurde vliegtuigzetels en hotelkamers te behouden en een grote advertentiecampagne te starten om de Late-Minutemarkt aan te zwengelen', aldus Van Elst.