Advertentie
Advertentie

Thais toerisme boert goed ondanks crisis

Ondanks de economische crisis doet het toerisme naar Thailand het verrassend goed. Begin 1998 werd de campagne Amazing Thailand 1998-1999 opgestart, als middel om extra inkomsten te genereren. Aan de hand van negen thema's werd het land op de internationale markt aangeprezen als potentiële bestemming. Uit de eerste beschikbare cijfers blijkt dat de campagne haar doel niet heeft gemist: steeds meer buitenlandse bezoekers nemen vakantie in Thailand. In 1997 bezochten in totaal 7,2 miljoen buitenlanders Thailand. In vergelijking steeg het aantal bezoekers in 1998 verder, met meer dan zes procent. Voor de hele campagne 98-99 mikt men op 17 miljoen bezoekers en een omzet van 600 miljard frank (14,87 miljard euro). Het gros van de toeristen komt nog steeds uit Oost-Azië maar hun aandeel daalt, mede door de economische crisis. Dat is bijvoorbeeld het geval voor Japanners, Maleisiërs, Koreanen en Taiwanezen.