Traveling Software geeft nieuwe dimensie aan begrip klantenondersteuning

Af en toe duikt er in de informaticasector nog eens echt een origineel idee op waarvan je zegt: dat is nu eens echt praktisch. LapLink Host van Traveling Software is zo'n produkt, of beter gezegd een concept. Wanneer een gebruiker dit produkt op zijn personal computer installeert, kan zijn leverancier in geval van problemen op afstand in die computer inbellen en de fout trachten op te sporen en te herstellen. Of hij kan ook langs die weg updates van de software uitvoeren. Kortom: een sneller en betere (en ook goedkopere) ondersteuning van de klant. DE NAAM LapLink zal menigeen bekend in de oren klinken, want hij is verbonden aan een produkt waarvan er wereldwijd al meer dan een miljoen stuks verkocht zijn. Het merendeel van de draagbare computers die op de markt komen is immers standaard uitgerust met dit communicatieprodukt dat niet alleen een gemakkelijke bestandsoverdracht tussen twee computers mogelijk maakt (bv. tussen een notebook en een desktop computer), maar bovendien ook de besturing op afstand van een computer door een andere toelaat. Dat betekent in de praktijk dat je van thuis uit kan aanloggen op je PC op het bedrijfsnetwerk en er dan kan mee werken net alsof je lijfelijk op je werkplaats zat. 'Remote control' in de letterlijke zin van het woord dus.