Advertentie
Advertentie

TV-reklame is goedkoper dan een jaar geleden

(tijd) - Het kopen van commerciële ruimte op televisie is momenteel een stuk goedkoper dan voor de introduktie van de nieuwe zenders Ka2 en VT4. Door de voorzichtige tarifering en de uitstekende kijkcijfers kost een spot op VTM momenteel een vijfde minder dan een jaar geleden - uitgedrukt in prijs per kontakt. De nieuwe zenders zijn duurder, maar hebben recentelijk hun reklametarieven substantieel verlaagd, zo bleek op een ontbijtseminarie georganizeerd door het reklamebureau Koncept.Ka2 en VT4 pikten in februari samen 7,5 procent van de kijkersmarkt in (zie ook pagina 1). Dat is weinig, want Ka2 vertrok met 7% marktaandeel in het achterhoofd, en VT4 was nog driester en mikte op 10% van de kijkers. Maar 7,5% marktaandeel is ook veel, want in absolute cijfers gaat het om bijna 400.000 kijkers - en het gemiddeld aantal TV-kijkers is vrijwel konstant gebleven.