Uitzendkrachten

De Belgische uitzendbedrijven hebben een goed jaar achter de rug, blijkt uit de recente cijfers van Upedi, de federatie van uitzendbureaus. De uitzendactiviteit is nog altijd een booming business. Maar de discussies over de sector blijven bestaan. De bedrijfswereld is vragende partij voor flexibele arbeidsvormen en ziet in het uitzendbureau steeds meer de strategische partner in het rekruteringsbeleid. De vakbonden hebben het traditioneel niet op uitzendarbeid begrepen. Bovendien ontstaan in de schemerzone detacheringsbedrijfjes die, zonder erkenning als interimbureau, aan derden arbeidskrachten verhuren. Business-to-Business Communication AwardTelecombedrijf KPN Orange sleepte dinsdag de derde VBO Business-to-Business Communication Award in de wacht voor zijn campagne Mobile Office. De organisatoren willen met de Award-uitreiking beklemtonen dat niet alleen bedrijven die actief zijn op de consumentenmarkt reclame moeten maken. Ook wie andere bedrijven tot klant heeft, moet zijn troeven in de verf zetten.VoorzieningenVoorzieningen voor risicos en kosten zijn een boekhoudtechniek om geplande uitgaven vervroegd in kosten te boeken. Fiscaal worden deze kosten aanvaard als zij aan strikte voorwaarden voldoen. Maar in de praktijk stelt men vast dat deze techniek vaak onbenut blijft.