Advertentie
Advertentie

Unilever lanceert nieuwe Omo

AMSTERDAM (reuter) - Het Brits-Nederlandse voeding- en wasmiddelenconcern Unilever lanceert vanaf maart een nieuwe versie van het wasmiddel Omo in Europa. Unilever speelt deze keer op veilig en laat de waskrachtversterker, die het wasgoed zou beschadigen, achterwege. 'Het gaat om een nieuwe generatie van het produkt dat geen accelerator zoals in Omo Power bevat', aldus woordvoerder Tom Gordijn, die eraan toevoegde dat Omo Power op de markt zal blijven.Het nieuwe wasmiddel is een all roundmiddel en gebaseerd op een nieuw enzym. 'De nieuwe generatie Omo kan voor alle kleuren gebruikt worden; het is niet ontworpen om hetzelfde effekt te bereiken als Omo Power, dat een gespecializeerd produkt is voor witte was en voor het wegwerken van vlekken op gekleurde stoffen', aldus nog Gordijn. De woordvoerder onderstreepte dat er een grote vraag bestaat naar een wasmiddel dat voor alle wasgoed in de machine kan worden gebruikt. 'De realiteit van de markt die volgt op de gebeurtenissen van de jongste maanden is dat het Power-produkt niet wordt gezien als een antwoord op deze vraag', zei Unilever in een mededeling.