Advertentie
Advertentie

Verjongingskuur voor Val Saint-Lambert

SERAING (tijd) - De Luikse kristalfabrikant Val Saint-Lambert wil opnieuw een vaste waarde worden op de huwelijkslijst van trouwend België. 'Een doorsnee Val Saint-Lambert-klant is ouder dan veertig. Met onze goedkopere collectie 'Le Val au Quotidien' mikken wij op een jonger publiek', zegt Emile Scheffert, algemeen directeur van Val Saint-Lambert. Met de nieuwe collectie wil Val Saint-Lambert bewijzen dat het zijn tweede adem heeft gevonden. Val Saint-Lambert maakt in 1998 voor het derde jaar op rij winst, een unicum sinds 1945. Wie in het Luikse rondtoert, kan niet aan 'Le Val' voorbij. Reeds van op de autostrade staat de weg naar de kristalfabriek aangeduid. 'Van zodra je per jaar x-aantal betalende bezoekers hebt, verwerf je het recht op een aanduiding op de autosnelweg', zegt Hilde van Egdom, financieel en commercieel directeur van Val Saint-Lambert. En over het aantal bezoekers hebben ze bij Val Saint-Lambert niet te klagen. Na de grotten van Han is het de tweede grootste Waalse attractie.