'Verkoop van autoverzekeringen bij AG 1824 is klantgericht'

BRUSSEL (tijd) - 'Wij voeren helemaal geen agressief marketingbeleid bij de verkoop van onze autoverzekeringen, maar wel een klantgericht beleid. Men kan het ons toch niet kwalijk nemen dat wij gebruik maken van ons komparatief voordeel als grote verzekeraar met een sterk distributienet om konkurrentiële produkten op de markt te brengen.' Dat zegt Jozef De Mey, de nieuwe topman van 's lands grootste verzekeraar AG 1824. Twee maanden geleden volgde hij in die funktie Georges Valckenaere op.Bij de verkoop van autoverzekeringen beoordeelt AG 1824 het risico voortaan niet enkel volgens de motorkracht en de bonus-malusgraad maar ook volgens leeftijd en woonplaats. Veel maatschappijen passen trouwens aparte tarieven toe voor jonge chauffeurs. AG 1824 heeft na de sanering van de jongste jaren een marktaandeel van 10% voor autoverzekeringen. De gesegmenteerde portefeuilles zijn groter dan de totale portefeuille van veel andere autoverzekeraar.