Advertentie
Advertentie

'Verkoopkanaal van De Post heeft een enorme strategische kracht'

BRUSSEL (tijd) - Toen de Generale Bank en Royale Belge eind 1995 in zee gingen met De Post voor de verkoop van bank- en verzekeringsproducten, werd in vele kringen laatdunkend gereageerd. Waren de klanten van deze 'Oude tante Pos' niet vooral gepensioneerden, minderbegoeden, kortom mensen die tot het lagere en weinig winstgevende segment van het consumentenpubliek behoorden? 'Compleet verkeerd gedacht', repliceert Philippe de Backer, vennoot van Bain & Company in Brussel. 'Iedereen denkt dat De Post oud is. In werkelijkheid bezit de financiële Post een enorme strategische waarde'. Bain & Company is strategisch managementadviseur van de Belgische en de Franse Post. Bain en De Post bouwden samen de strategie op met als duidelijk doel: segmentatie. Zowel in Nederland, Frankrijk als Duitsland verkoopt De Post financiële producten. In Nederland telt de Postbank, die in handen is van de financiëledienstengroep ING en onder eigen merknaam zowel bank- als verzekeringsproducten verkoopt van ING, meer dan 6 miljoen klanten.