Advertentie
Advertentie

VNU neemt 25 procent in Radio Noordzee Nationaal

HAARLEM/NAARDEN (anp/fia/tijd) - De Nederlandse uitgever VNU neemt een belang van 25 procent in de Nederlandse commerciële muziekzender Radio Noordzee Nationaal. Met de deelneming wil VNU naar eigen zeggen zijn positie op de markt voor consumenteninformatie verbreden en versterken. Daarin wordt het belang van commerciële radio volgens VNU steeds groter. VNU is een van de referentie-aandeelhouders van de Vlaamse commerciële omroep VTM. VTM hoopt al een tijdje op een eigen commerciële radio.Radio Noordzee Nationaal zendt 24 uur op 24 hoofdzakelijk muziek van Nederlandse bodem uit, de rest zijn 'golden oldies'. Het station profileert zich als een familiezender voor 21 jaar en ouder. Radio Noordzee Nationaal heeft ongeveer vijf miljoen kabelaansluitingen in Nederland en is ook via de ether te horen op de FM-band. Op korte tijd ontwikkelde het zich tot een van de meest succesvolle commerciële radio's van Nederland.